Education

Coronasäkrad business-träff 15 maj-2020

Runt om i Sverige försöker olika företag att överleva Coronakrisen. Människor, företagsledare och anställda ställs inför helt nya utmaningar. Livsverk går upp i rök. För att om möjligt minska antalet konkurser, öka antalet (roliga) affärer och inte minst bidra till framtidstro anordnar vi följande Coronasäkrade tillställning. Läs mer här.

Utbildning: Rådgivande försäljning med omtanke

Nästa utbildning: våren 2020
20-21 november 2019, Åkersberga Golfklubb (Österåker)

Vad handlar försäljning egentligen om? Vad innebär det att vara säljare, att ha en säljande roll? Förstår alla medarbetare att de har en säljande roll? Och hur kan vi utmana och vara relevanta för våra kunder och addera mer värde än konkurrenterna?

Under kursen tittar vi närmare på något som framgångsrika organisationer arbetar med idag; rådgivande försälj­ning och försäljningspsykologi. Vi hanterar frågor kring hur du konkret kan tänka och jobba med försäljning och vilka faktorer som är avgörande för att nå ett korrekt försäljningsresultat. Dessutom, självklart fokuserar vi på välmående och (o)hälsa – för att uppnå önskade resultat.

  • Den effektiva försäljningsorganisationen, hur kan säljprocessen utformas efter kundens besluts- och köpresa.
  • Varför köper kunden och vad betalar de för?
  • Säljtips och metoder som hjälper dig med förberedelse, genomförande och efterarbete.
  • Vi hanterar begreppet excellent service, rätt service vid rätt tillfälle.
  • Hur du kan jobba med språket och formuleringar i kundmötet.
  • Välmående, stress och (o)hälsa – hur ska vi tänka här?
  • Etik, hållbarhet och värderingar – på vilket sätt är detta relevant  i försäljningsarbetet?
  • Omvärldsanalys och sociala medier.

Som deltagare får du med dig en uppsättning av konkreta verktyg som gör att du kommer att ha roligare och känna dig tryggare i rollen som representant för din organisation. Utbildningen har ett medarbetar- & HR-perspektiv för att få samtliga personer i organisationen att förstå vikten av att (våga) agera ambassadör, säljande och acceptera sin roll i spelsystemet. Vi varvar dagarna med föreläsningar, diskussioner och arbetsuppgifter.

  • Målgrupp: Primärt B2B. Du har jobbat en del med och har grundläggande kunskaper i försäljning och vill ta nästa steg. Du är chef/ledare/medarbetare och vill förstå hur försäljning fungerar för att kunna stödja din organisation optimalt. Kunskaperna kan även användas inom B2C.
  • Utgångspunkt: Komma först, springa mest, gå hem sist från jobbet är inte bättre. Däremot: Fokus på harmoni och effektivitet, att göra rätt saker – där sunda värderingar, välmående organisationer och småprat ger andra resultat.
  • Investering: 7.900 SEK (+ moms) per deltagare.
  • Onsdag 20 november 08.30 – 17.00 (senast) och torsdag 21 november 09.00 – 16.00
  • Fika med tilltugg förmiddag och eftermiddag samt lunch ingår.
  • Anmälan är bindande, kursavgift betalas i förskott senast 7 dagar efter anmälan. Vid avbokning eller meddelande om förhinder 30 – 15 dagar före kursstart återbetalas 50% av kursavgiften alternativt så kan platsen överlåtas till kollega från samma organisation.
    Vid avbokning eller meddelande om förhinder 14 – 0 dagar före kursstart återbetalas inte kursavgiften alternativt så kan platsen överlåtas till kollega från samma organisation. Allt ska skriftligt meddelas via e-post.
  • Meddela vid anmälan: matallergier, vegetarisk eller vegankost.

Välkommen!

Mikael Grawe
mikael@confidencecreator.se
+46 70 520 08 04

Utbildning: Så här är du konsult och uppnår kvalitetssäkra (sälj)resultat

Många människor som arbetar både i längre som kortare uppdrag, t.ex. som konsulter, kanske som giggare, upplever problem med hur man ska agera som konsult för att kunna ge en träffsäker leverans. Vad är då en bra leverans? Vad innebär det egentligen att agera som konsult idag. Och vad handlar försäljning om egentligen om?

  • Vad innebär det att vara konsult.
  • Säljtips och metoder som hjälper dig med förberedelse, genomförande och efterarbete som konsult.
  • Förväntningar på dig, kunder och andra i din omvärld.
  • Balans mellan privatliv och arbetsliv.
  • Hur hittar jag kunder och marknadsför mig.
  • Hur kommunicerar jag på bästa sätt med mina målgrupper.
  • Hur tar jag betalt och vad är jag värd.
  • Presentationsteknik.
  • Utbildningen justeras efter önskemål.
  • Tid: 1-2 dagar.

Vänligen hör av dig med frågor och för prisuppgift.