Confidence Talk

F Ö R E L Ä S N I N GAR

  • BNI Business Focus 17 november 2022, Stockholm: Föreläsning om försäljning, kommunikation, stress och (o)hälsa: Ord behöver kompisar – så även människor: Hur skapar vi framgångsrik försäljning, långsiktiga resultat och varför blir det som det blir? Mer om innehållet hittar du här. Omdömen finns här och här.
  • Ventilera Mera – så påverkar luften våra resultat (hösten 2022)
  • Enmanskonsulterna, Weekli, Praise – 9 juli 2020
  • Företagarna 28 april 2020
  • Italien Thulie 25 mars 2020

Ord behöver kompisar – så även människor

Hur skapar vi framgångsrik försäljning, långsiktiga resultat och varför blir det som det blir?

Många gånger stirrar vi oss blinda på minskade kostnader och andra (ofta) mätbara faktorer. Säljarna premieras, individer som drar in de stora affärerna. Vi gör det via säljtävlingar och firar dem på konferenserna.  Chefer hyllas, de som levererar visionära ”sanningar” och målar med de stora penslarna. Dessa personer är viktiga, ja. Men. Det finns fler personer som bidrar till orga­nisationers resultat och framgång. Det kan handla om lagspelare som självmant agerar ledare, som förvaltar, ifråga­sätter och utvecklar kulturen. Och, är det inte lite väl många människor idag som blir sjuka p.g.a. jobbet?

  1. Därför har alla medarbetare en säljande funktion, i alla organisationer.
  2. Vad handlar försäljning egentligen om?
  3. Konsten att vara snäll: vad händer när vi “gör” och “pratar”?

Tid: cirka 60 minuter
Investering: Cirka 25.000 SEK + moms samt omkostnader (beror på beställare och ort)
Mer information: Speakout.se – Sveriges kommunikationssajt™

.

Konkurrera med kärlek

Så skapar vi fantastiska (försäljnings)resultat tillsammans

Många företag står inför komplexa utmaningar inom försäljning och HR. En del företag är framgångsrika med det konkreta säljarbetet mot kund. Andra företag är duktiga i HR-arbetet med att bygga starka företagskulturer. Få företag lyckas med komplexiteten att hantera båda momenten samtidigt på ett framgångsrikt sätt. Vissa organisationer misslyckas fundamentalt med båda delarna.

Sunda värderingar och småprat ger andra resultat
Idag läggs ett stort ansvar på personalen. Alla ska kommunicera och agera säljare. Det är ju självklart. Eller? Men utebliven feedback och dåligt ledarskap gör att många ger upp och slutar. Andra drabbas av stressrelaterade sjukdomar och utmattningssyndrom. Hur ska vi lyckas bygga nära kund- och medarbetarrelationer när förutsättningarna ständigt förändras? Och vad händer när engagemanget hos personalen sjunker?

Det handlar om att skapa en kultur där fokuserad försäljning, kommunikation och HR går hand i hand. Där alla är en del i kretsloppet och vi pratar med – inte om varandra. Det skapar välmående team och starka varumärken. Värdefulla insikter och tips om hur vi genom ansvarstagande, sunda värderingar och småprat uppnår helt andra (försäljnings)resultat utlovas.

  1. Därför är alla säljare, i alla organisationer.
  2. Vad handlar försäljning egentligen om?
  3. Konsten att vara snäll: vad händer när vi pratar och frågar?
  4. Konkreta tips på hur ni kan hantera stress och (o)hälsa på jobbet.

Målgrupp: Privat och offentlig sektor. Relevant för alla medarbetare, extra intressant för chefer och personer i ledande befattningar. Föreläsningen kan vara en del av workshop med arbetsuppgifter och följande diskussioner.

Tid: 60 -75 minuter.

Välkommen med din förfrågan.

Mikael Grawe 💛
Confidence Creator Group | CEO
Ensuring Excellent Sales, Service & Communication | Speaker
LinkedIn-profil

“Mikael Grawe är konsult inom Excellent Sales & Service Management med unik kompetens inom såväl försäljning som kommunikation, bland annat från reklambranschen. Han har även arbetat länge inom svensk (akut)sjukvård. För 10 år sedan drabbades han själv av utmattningssyndrom. Vägen tillbaka tog hela tre år och blev onödigt lång.”

– Jag vill få människor att prata om det som är viktigt; hemma och på jobbet. Utan att det blir geggigt. Vi behöver inte vara präster, socialarbetare eller psykologer, bara vara människor. Då kan vi göra skillnad – på riktigt. Det sägs att det kan vara ensamt på toppen, det samma gäller på botten. Att därför starta arbetsdagen med “hej, hur mår du?” till alla medarbetare kommer man långt med. Allt beror på – detaljerna avgör, säger Mikael.