Bokat

Make Normal Great Again | Föreläsning 9/7-20 kl 10.01

I samarbete med Enmanskonsulterna, Weekli (del av Sodexo) och Praise (och Christopher Linnell, en av medgrundarna till ROA Produktion). Anmäl dig här.

Många företag står inför komplexa utmaningar inom försäljning och HR. En del är framgångsrika med det konkreta säljarbetet mot kund. Andra är duktiga i HR-arbetet med att bygga starka företagskulturer. Få lyckas med komplexiteten att hantera båda momenten samtidigt på ett framgångsrikt sätt. Vissa organisationer misslyckas fundamentalt med båda delarna.

Idag läggs även ett stort ansvar på personalen. Alla ska kommunicera och agera säljare. Det är ju självklart. Eller? Men exkludering, utebliven feedback och dåligt ledarskap gör att många ger upp och slutar. Andra drabbas av stressrelaterade sjukdomar och utmattningssyndrom. För att inte tala om alla ensamma människor. Ensamma hemma. Ensamma på jobbet. Ensamma mentalt. Och istället för att vara nöjda och trygga med oss själva som vi är, sneglar vi på andras framgångar, som om de hade facit. Världen blir en smula knasig när alltför många människor mer satsar på att kopiera någon annans profil istället för att varje individ är nöjd med sig själv. Kanske är det ändå inte så dumt att ”bara” vara normal, eller?

Under föreläsningen hanteras frågor som

  • Vad är försäljning?
  • Vad är det egentligen som driver försäljning?
  • Hur kan vi jobba med hälsa och välmående som stöttar organisationens mål?
  • Hur skapar vi långsiktiga (försäljnings)resultat? Tillsammans.
  • Presentation av SoK-modellen

Följ med från hängmattan. Perfekt att lyssna till efter morgondoppet!

Anmäl dig här.

Coronasäkrad business-träff 15 maj 2020

Runt om i Sverige försöker olika företag att överleva Coronakrisen. Människor, företagsledare och anställda ställs inför helt nya utmaningar. Livsverk går upp i rök. För att om möjligt minska antalet konkurser, öka antalet (roliga) affärer och inte minst bidra till framtidstro anordnar vi följande Coronasäkrade tillställning.

Varför på en golfbana?

Att vara utomhus känns naturligt. Dels då det är härligt med naturlig motion och frisk luft, dels då både Mikael och Morgan är tämligen värdelösa på golf. Förbättringspotential finns. Slutligen: på en golfbana kan vi hålla ett korrekt säkerhetsavstånd.

Investering till självkostnadspris, detta ingår

  • 200 kr + moms (=250 kr) per deltagare.
  • Godmorgon-hej-på-dig-kul-att-du-är-här-kaffe/te.
  • Matig lunchwrap (två alternativ) med dricka och kaffe. Vi har begränsade möjligheter att ta fram specialönskemål kring kost.
  • Spelutrustning och tävling.
  • Övrigt: Kontakter, kunskap, insikter, affärsrelationer, smakprovning, skratt och bus är gratis.

Målgrupp (Corona innebär begränsat antal platser)

Dagen syftar till att hjälpa varandra att lösa problem och knyta nya (affärs)kontakter. Alltså: inte att delta för att sälja dina produkter och tjänster. Vi vänder oss till dig som är företagsledare, ägare, beslutsfattare (gärna med några/många anställda) och/eller har en säljande roll. Du upplever nya utmaningar i samband med Corona och har svårt att hantera detta. Det finns ett behov av att diskutera situationen med andra personer. Exempel på utmaningar kan vara: vi tappar kunder och affärer, uppsägningar eller hur vi når ut i bruset. OBS: Du behöver inte vara (etablerad) golfare för att hänga med.

Mental inställning: Ditt fokus är avgörande. Hur du tänker spelar roll, Vi vill träffa dig som har energi, gillar utmaningar och är lösningsorienterad. Det är helt ok att känna sig ledsen p.g.a. läget – vi hjälps åt.

Så här ser dagen ut

  • 08.35 / 08.45 – Samling Åkersberga Golfklubb (Bränsle Gård)
  • 08.50 – Välkomnande. Dagens innehåll, säkerhetsgenomgång, arbetsuppgifter fördelas ut, gruppindelning, problemdiskussion. Vi håller en kortare relevant föreläsning om det är görbart i naturen.
  • 09.15 – Start golfrunda (kortbana fyra hål, alla nivåer, även nybörjare).
  • 11.00 – Samling, summering och diskussion med hemlig smakprovning.
  • 11.45 – Lunch på behörigt avstånd.
  • 12.30 – Putt-tävling med golfklubbens VD Claes Berfeld.
  • 13.15 – Prisutdelning och avslutning (cirkatid).

Spelregler som alla deltagare accepterar

  1. Vi följer WHO och Folkhälsomyndighetens regler för att minimera risk för smittspridning. Ta gärna med egen handsprit.
  2. Obligatorisk säkerhetsgenomgång och rutiner gällande golf och Corona.
  3. Är du i en riskgrupp eller frisk idag, men känner dig det minsta krasslig den 15 maj så stannar du hemma. Se: Folkhälsomyndigheten.
  4. Helst en, högst två personer per företag (du kan visa intresse för fler personer). Ni deltar för att ge och hjälpa, inte sälja.
  5. Aktiviteten sker utomhus i friska luften HELA dagen. Medtag kläder (läs: regnställ) för knasigt väder.

Så här gör du en intresseanmälan

  1. Maila intresseanmälan till info AT confidencecreator.se, ange titel, företag, e-post, mobilnummer och inriktning på företag (vad ni gör). Läs mer om avbokning längst ned.
  2. Ange i intresseanmälan 1-3 viktiga (affärskritiska) utmaningar du står inför.
  3. När du fått bekräftelse från oss betalar du omgående in 250 kr till bankgiro: 409-5436 (SEB, Confidence Creator) och anger den referens du erhållit. Faktura/kvitto kan skickas som pdf. Du är anmäld när du har betalt, inte före.
  4. Några dagar innan får du ett mail med några instruktioner.

Vill du stanna och spela 18 hål så hör av dig, vi fixar en bra deal.

Välkommen!

Mikael Grawe, Confidence Creator, mikael AT confidencecreator.se, 070 520 08 04 💛
Morgan Lindström, Nya Ledarskapet, morgan.lindstrom AT nyaledarskapet.se 070 699 81 48 💛
(eventuella frågor ställs till Mikael och Morgan)

I samarbete med: Åkersberga Golfklubb (Bränsle Gård)
Claes Berfeld, claes.berfeld AT akersbergagk.se, 070-233 65 50 💛

Mer information om Covid-19 och säkerhet: WHO och Folkhälsomyndigheten

Avbokning: Arrangörerna kan om nödvändigt avboka träffen utifall vädret är katastrof (typ regn och storm), om WHO eller FHM uppdaterar ändrar sina rekommendationer. Vi informerar via mail, på Facebook + LinkedIn. Vid avbokning från oss med kort varsel och matbeställning redan är fullbordad betalas halva beloppet tillbaka, annars hela summan. Alternativt att vi köper lunchlådor till de som jobbar inom vårdsektorn. Din anmälan är bindande, återbetalning sker ej. Det samma gäller vid sjukdom eller no-show. Vid köp av lunchlådor redovisar i så fall gåvorna, företag och namn på Facebooksidan. Hoppas detta känns okej.